Пошук

Головне меню

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

  



Попередження проявів сексистської реклами
2017-08-02 11:32:00

14 липня 2017 року у обласній державній адміністрації пройшов цікавий семінар на тему «Попередження проявів сексистської реклами: інструменти місцевих органів влади та взаємодія із громадянським суспільством». У заході взяли участь представники управлінь соціального захисту населення районних державних адміністрації області, в тому числі й нашого району. Обговорювалося питання надмірного використання засобами масової інформації сексуальних образів у рекламі, що ображає споживача.
Про те, що реклама не має включати твердження та візуальні презентації, які можуть негативно впливати або порушувати норми суспільної культури і моралі, що вважаються загальновизнаними більшістю споживачів (читачів, глядачів, покупців, відвідувачів) рекламного продукту у нашому суспільстві,  говорила Тетяна Лєбєдєва, головний фахівець відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Держспоживслужби. Свої зауваження висловили також Андріана Костенко, зам.директора  Сумського ресурсного гендерного центру, кандидат політичних наук  та Наталія Богданова – начальник відділу гендерної політики Мінсоцполітики України. Ними було сказано про те, що на форумі громадських фахових асоціацій 30 вересня 2011 року було прийнято Стандарт недискримінаційної реклами за ознакою статі (нова редакція 2014р.). У процесі розробки та впровадження національного Стандарту були використані зразки відповідних стандартів, кодексів, меморандумів інших європейських країн. Слідуючи  Стандарту, члени маркетингового та рекламного співтовариства беруть на себе зобов’язання дотримуватися наступних ключових засад:
• Верховенство права;
• Чіткість та коректність у висловлюваннях та креативних художніх формах;
• Достовірність інформації;
• Використання форм та засобів, які не принижують гідність та не дискримінують людину за ознакою статі у контексті соціо-економічних та культурних цінностей;
• Повага та дотримання етичних, гуманістичних, моральних норм суспільної культури, загальнолюдських цінностей;
• Толерантне ставлення до людських особливостей та відмінностей, які не пов’язані з насильством та дискримінацією по відношенню до інших людей.
Координацію дотримання вимог щодо недискримінаційної реклами за ознакою статі покладено на Секретаріат Індустріального Гендерного комітету з реклами (ІГКР), який збирається для розгляду скарг, і розглядає скаргу на недобросовісну рекламу не пізніше 30 днів з дня отримання скарги. Ірина Лилик, член секретаріату ІГКР, зазначила, що дискусії щодо заборони реклами, яка містить приниження гідності за ознакою статі, зачіпають таке складне питання як знаходження співвідношення між дискримінацією, творчою свободою та свободою слова. Кожний випадок є унікальним, і потрібна гнучкість яку нелегко забезпечити законодавчими механізмами.
На території майже всіх  держав – членів ЄС впроваджені ефективні механізми саморегулювання у відповідь на безвідповідальне ставлення до гендерної проблематики у ЗМІ та рекламі. Такі ж вимоги ставляться нині до України, яка взяла курс на зближення з Європейським Союзом.


Усi новини

Всі новини

Розробник: ЗАТ "Софтлайн" © Великоберезнянська РДА